Tydzień Mózgu – zajęcia edukacyjne w Gr. IV

18.03.2021


Sześciolatki obejrzały prezentację multimedialną pt. „Jak działa mózg”. Dowiedziały się, że jest on odpowiedzialny nie tylko za myślenie, ale także steruje naszymi wszystkimi zmysłami. Należy go nie tylko chronić, ale także stymulować do pracy. Dlatego rozwiązywały krzyżówkę, rebusy oraz rozkodowywały ukryte w kolorowych kształtach litery. Zadania wymagały znajomości liter, umiejętności głoskowania, tworzenia z liter wyrazów do odpowiednich obrazków, czy odczytania rozkodowanych słów. Kolejnym zadaniem było zapoznanie się ze zjawiskiem złudzenia optycznego, który jest błędną interpretacją obrazu przez mózg pod wpływem kontrastu, cieni, użytych kolorów, które automatycznie wprowadzają mózg w błędny tok myślenia. Dzieci z ciekawością przyglądały się ilustracjom. Z niedowierzaniem doświadczały, że to co na pierwszy rzut oka wygląda w określony sposób, po bliższym przyjrzeniu się  – wygląda inaczej. Następnie wodziły obydwoma palcami jednocześnie po śladach, ale w różnych kierunkach. Ćwiczenia gimnastyczne również w dużym stopniu przyczyniają się do rozwijania mózgu. Dlatego sześciolatki wykonały kilka ćwiczeń poprawiających koordynację ręka – oko, rozluźniających mięśnie szyi i oczu, poprawiających poczucie równowagi oraz koordynacji górnej i dolnej połowy ciała, pobudzających cyrkulację płynu mózgowo-rdzeniowego w obrębie kręgosłupa. Podczas rysowania leniwych ósemek kształtowały umiejętność wzrokowego śledzenia za ruchami w kierunku od lewej do prawej strony. Przekształcając rysunek leniwej ósemki w coś nowego kształtowały wyobraźnię. Wszystkie zadania zostały wykonane z dużym zaangażowaniem i skupieniem uwagi.

« 1 z 3 »