Bioróżnorodność, sposób na ratowanie pszczół – Gr. III

07.05.2021


Podczas cyklu zajęć 5-latki docierały do wiedzy na temat pszczół i zajmujących się nimi pszczelarzy. Rozmawiały, gdzie można spotkać pszczoły i dlaczego są one bardzo ważne i pożyteczne. Dowiedziały się, że jest ich wiele gatunków, a porozumiewają się za pomocą tańca i ruchu jaki prezentują w powietrzu w czasie lotu. Nabyły także wiedzę jak powstaje miód i że ma właściwości zdrowotne. Są przekonane o zasadności akcji „Uratuj pszczoły” polegającej na zapewnieniu pszczołom dostępu do zróżnicowanego pokarmu, co wpłynie na ich odporność i zdrowie. Dowiedziały się także o konieczności zapewnienia pszczołom w ogródkach czy na balkonach poidełek. Pięciolatki  wiedzą jak wygląda strój pszczelarza, że troszczy się on o pszczoły przez cały rok: dba o ule, w razie potrzeby dokarmia pszczoły, kontroluje stan pszczelej rodziny. Jest on wielkim miłośnikiem pszczół. Nauczyły się piosenki „Skąd się bierze miód?”. Bawiły się w pszczółki. Wykonały szereg prac plastycznych, których głównym bohaterem były pszczoły. Zajęcia były dla nich bardzo interesujące i dały im nowe spojrzenie na te owady, które pełnią tak kluczową rolę w przyrodzie.

« z 2 »