Zabawy z elementami kodowania – Gr. III

Pi臋ciolatki uczy艂y si臋 o wynalazkach, w艣r贸d kt贸rych pojawi艂 si臋 robot, b臋d膮cy inspiracj膮 do zabaw z elementami kodowania. Podczas zaj臋膰 dzieci doskonali艂y umiej臋tno艣膰 uwa偶nego s艂uchania, maj膮c za zadanie poprawnie u艂o偶y膰 elementy tangramu posi艂kuj膮c si臋 wy艂膮cznie s艂ownymi wskaz贸wkami nauczyciela. Kolejno w ma艂ych grupach tworzy艂y roboty z wybranych element贸w wed艂ug w艂asnych pomys艂贸w. Okre艣la艂y liczb臋 poszczeg贸lnych cz臋艣ci tworz膮cych robota. Ostatecznie dzieci wcieli艂y si臋 w rol臋 robota i programisty. Celem by艂o doprowadzenie robota do wyznaczonego miejsca za pomoc膮 kodu, czyli czynno艣ci wcze艣niej ustalonych przez dzieci i nauczyciela. Przedszkolaki uk艂ada艂y na planszy drog臋 pieska do budy za pomoc膮 strza艂ek kierunkowych.  Przelicza艂y ilo艣膰 strza艂ek i opisywa艂y kierunek. Akcja zako艅czy艂a si臋 powodzeniem.