Międzynarodowy Dzień Ziemi – Gr. II, III, V

,,Inwestuj w naszą planetę” to hasło tegorocznego Dnia Ziemi. Czterolatki dowiedziały się co to jest ,,smog” i że nasza planeta bardzo go nie lubi. Nie lubi także spalin, śmieci, niszczenia zieleni, pożarów oraz chemikaliów. Rozmawiały przy ilustracjach, że aby zadbać o środowisko, w którym żyjemy musimy segregować i ograniczać odpady, oszczędzać wodę i energię elektryczną, jeździć rowerem, szanować przyrodę, nie używać reklamówek foliowych, ograniczyć spożywanie mięsa, chodzić na zakupy z listą, by kupować tylko potrzebne produkty, rzeczy. Przedszkolaki przystąpiły do segregowania śmieci. Nazwały kolory pojemników i co należy do nich wrzucać. Pamiętały, że duże kartony i plastikowe butelki należy zgniatać przed wrzuceniem do pojemnika. Zdobyta wiedza przez nasze dzieci i zastosowanie jej w życiu codziennym to inwestycja w naszą planetę. Pięciolatki omawiały temat naszej planety ucząc się w jaki sposób można pomóc Ziemi za pomocą odpowiedniej segregacji śmieci oraz powtórnemu wykorzystaniu ich do różnych celów. Dzieci stworzyły Ekoludka, pokonały specjalny śmieciowy tor, skonstruowały śmieciowe wynalazki, a nawet pogimnastykowały z papierowymi kulkami i wykorzystały nakrętki do matematycznych łamigłówek. Jak widać zastosowanie śmieci i powtórne ich wykorzystanie może być wielorakie. Najważniejszym celem zajęć u pięcio- i sześciolatków było poszerzenie wiedzy na temat otaczającej przyrody oraz uświadomienie szkodliwego oddziaływania odpadów na środowisko przyrodnicze. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną pt. „Kodeks ekologa”. Poprzez różne zabawy uczyły się, jak dbać o planetę. Przygotowały rysunki i posegregowały je pokazując „Co lubi Nasza Ziemia, a czego nie? ”. Chętnie układały puzzle. Obowiązkowym punktem Światowego Dnia Ziemi było wyjście na pobliski skwer aby zadbać o porządek zbierając śmieci. Dzień Ziemi jest doskonałą okazją, aby uświadomić przedszkolakom, jak wiele dobrego może zrobić człowiek dla otoczenia poprzez właściwe postępowanie.

« z 2 »