Światowy Tydzień Mózgu – Gr. II

Dzieci podczas pogadanki dowiedziały się, że mózg odpowiada za 5 zmysłów człowieka. Poznały je i wskazywały na tablicy. Wiedzą, co jest potrzebne mózgowi, żeby prawidłowo działać. Spośród różnych obrazków wybierały jeden i przyporządkowywały do zmysłu za pomocą którego dany przedmiot poznajemy. Czterolatki odwiedził także pan Grzegorz Liczner – tata Hani. Zaprezentował model mózgu oraz wyjaśnił jego funkcje. Zachęcił do dbania o zdrowie poprzez ruch i właściwe odżywianie się. Zaprosił dzieci do wspólnego wykonania kilku ćwiczeń, a następnie poczęstował przyniesionymi owocami. Podczas zabaw ruchowych wykonały ćwiczenia angażujące do pracy obie półkule mózgowe. Obrysowały dwie sylwetki kolegów. Na jednej przykleiły produkty zdrowe, a na drugiej niezdrowe. Wykorzystały swoje zmysły: słuch, węch, smak, wzrok, dotyk do rozpoznawania różnych przedmiotów. Dostrzegły podobieństwo mózgu do orzecha włoskiego i kalafiora. Pomalowały go kolorowymi farbami, które symbolizowały różne obszary i funkcje tego ważnego narządu. Układały „sudoku zmysłowe” oraz kolorowały zmysły za pomocą których można poznać dany przedmiot.

« z 2 »