艢wiatowy Tydzie艅 M贸zgu – Gr. II

Dzieci podczas pogadanki dowiedzia艂y si臋, 偶e m贸zg odpowiada za 5 zmys艂贸w cz艂owieka. Pozna艂y je i wskazywa艂y na tablicy. Wiedz膮, co jest potrzebne m贸zgowi, 偶eby prawid艂owo dzia艂a膰. Spo艣r贸d r贸偶nych obrazk贸w wybiera艂y jeden i przyporz膮dkowywa艂y do zmys艂u za pomoc膮 kt贸rego dany przedmiot poznajemy. Czterolatki odwiedzi艂 tak偶e pan Grzegorz Liczner – tata Hani. Zaprezentowa艂 model m贸zgu oraz wyja艣ni艂 jego funkcje. Zach臋ci艂 do dbania o zdrowie poprzez ruch i w艂a艣ciwe od偶ywianie si臋. Zaprosi艂 dzieci do wsp贸lnego wykonania kilku 膰wicze艅, a nast臋pnie pocz臋stowa艂 przyniesionymi owocami. Podczas zabaw ruchowych wykona艂y 膰wiczenia anga偶uj膮ce do pracy obie p贸艂kule m贸zgowe. Obrysowa艂y dwie sylwetki koleg贸w. Na jednej przyklei艂y produkty zdrowe, a na drugiej niezdrowe. Wykorzysta艂y swoje zmys艂y: s艂uch, w臋ch, smak, wzrok, dotyk do rozpoznawania r贸偶nych przedmiot贸w. Dostrzeg艂y podobie艅stwo m贸zgu do orzecha w艂oskiego i kalafiora. Pomalowa艂y go kolorowymi farbami, kt贸re symbolizowa艂y r贸偶ne obszary i funkcje tego wa偶nego narz膮du. Uk艂ada艂y 鈥瀞udoku zmys艂owe鈥 oraz kolorowa艂y zmys艂y za pomoc膮 kt贸rych mo偶na pozna膰 dany przedmiot.

z 2