Podczas zajęć dzieci obejrzały film z serii „Było Sobie Życie” pt. „Mózg”. Wywarł on na wszystkich duże wrażenie. Podczas „burzy mózgów” pięciolatki wymieniały czynności za które odpowiada mózg. Poszerzały wiedzę słuchając piosenki pt. „Piosenka o głowie” i recytując wiersz pt. „Mózg”. Trening umiejętności umysłowych odbywał się przez rozwiązywanie zadań logicznych na kartach pracy oraz poprzez ruch. Podczas ćwiczeń muzyczno-ruchowych dzieci doskonaliły koordynację słuchowo-ruchową. Szybko i poprawnie reagowały na umówiony wcześniej sygnał i zmianę tempa w muzyce granej na keyboardzie. Przy stolikach lepiły z plasteliny korpus człowieka. Na czubku jego głowy przyklejały pomalowanego na biało orzecha włoskiego, czyli mózg. Dzieci klasyfikowały produkty żywnościowe na zdrowe i niezdrowe dla mózgu. Wzięły udział w zabawie manipulacyjnej, podczas której karmiły głodny mózg odpowiednią dla niego żywnością. Dowiedziały się co oznaczają dwa przekazy: „Mądra głowa, ładne słowa” i „Mądra głowa, dobra wola”.