Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka to moment, w którym uwaga wszystkich kierowana jest w stronę dzieci i ich praw. Podczas cyklu zajęć edukacyjnych przedszkolaki poznawały własne prawa i uczyły się, jak można się bronić gdy nie są one przestrzegane. Trzy i czterolatki za pomocą emblematów z wesołą i smutną miną określały, jak czułyby się w określonej sytuacji. Pięcio- i sześciolatki po wysłuchaniu książki „Kolorowy potwór” nazywały różne emocje, opisywały je, szukały odpowiedzi jak sobie z nimi radzić. Losując kartki z różnymi sytuacjami, opowiadały o swoich odczuciach. Kolorując według kodu stworzyły kolorowego emocjonalnego potworka. Sześciolatki poznały wiersz J. Korczaka „Prawa dziecka” oraz piosenkę „ Prawa i obowiązki dziecka”. Nazywały emocje na ilustracjach. Patrząc w lusterko pokazywały je. Wykonały misia z emotikonami emocji. Wymieniały zmysły pozwalające poznawać wszystko wokół , ale także ostrzegające przed niebezpieczeństwem. Pięcio i sześciolatki obejrzały film edukacyjny „Gadki”. Główny bohater pies, przedstawił pięć zasad, poruszających zagadnienia związane z ochroną dzieci przed przemocą i wykorzystaniem. Przedszkolaki dowiedziały się, że osoba zaufana, to taka, której możemy powierzyć nasze troski, smutki i opowiedzieć co nas złego spotkało. Trzy i czterolatki wykonały „Drzewo zaufania”. Pięciolatki wyklejały skrawkami papieru i kolorowały kredkami postać psa oraz girlandę z pierwszych liter zasad zawartych w słowie GADKI. Karteczkami w kolorze czerwonym i zielonym dokonywały oceny przedstawionych sytuacji. Starszaki przy pomocy kolorowych parasolek, wskazały kto ich chroni i komu można ufać. Rysowały osoby, którym ufają. Poznały książkę „Moje ciało należy do mnie” dowiadując się co to jest zły, a co dobry dotyk.