Dzieci rozpoczęły zajęcia od sprawdzenia jaka jest wodą. Wkładały palec do wody i określały, czy jest ciepła, czy zimna. Nazywały wskazane przez nauczycielkę przedmioty. Zastanawiały się, z czego są wykonane oraz czy zatoną, a może będą unosić się na wodzie? Przyszedł czas na sprawdzenie hipotez dzieci poprzez wrzucanie do wody różnych przedmiotów. Okazało się, że metalowe rzeczy zatonęły, drewniane i plastikowe unosiły się na wodzie. Najciekawsza okazała się kartka papieru. Początkowo unosiła się na wodzie, a później zatonęła. Dzieci szybko wskazały, że przyczyną tego faktu było „wypicie” przez kartę wody przez co zwiększył się jej ciężar. Kolejnym zadaniem było przelewanie wody. Przedszkolaki określały gdzie jest jej mniej, a gdzie więcej. Co trzeba zrobić, aby wody było tyle samo w dzbankach. Dużym zaskoczeniem było to, że szklanka wody w dzbanku to tyle samo wody, co w szklance.