Tydzień Budowania Relacji – Gr. III

Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, że relacja to więź i  sposób wyrażania uczuć, emocji i różnego zachowania miedzy dwiema lub więcej osobami. Relacja to: jakie słowa do siebie mówimy, jak się traktujemy, wspieramy, jak rozwiązujemy spory. Przedszkolaki poznały przeszkody, które psują dobre relacje: kłótnie, brak szacunku czy nieuprzejme słowa. Podczas zajęć praktycznych dzieci pokonywały symboliczny mostek, podając przykłady, w jaki sposób dbają o relacje w swojej grupie. Przyklejały obrazki z wesołą lub smutną minkę, nazywając oraz rozróżniając na ilustracjach zachowania sprzyjające i niesprzyjające przyjaźni. Wspólnie stworzyły „Kodeks dobrych relacji”, a na znak, że będą go przestrzegać, przykleiły pod zasadami serduszka. Przekazywały sobie papierowe serce przy pomocy klamerek, wypowiadając przy tym miłe słowa do kolegów i koleżanek. A jednocześnie rozwijały koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczyły się okazywać życzliwość. Kolejnym zadaniem był własny rysunek na konturze klocka, obrazujący budowanie relacji z rówieśnikami. Dzieci zauważyły, że dobre zachowanie w grupie to promienie słońca, a złe to chmury, to coś co może je zasłonić. Przedszkolaki wzięły udział w zabawie „Nić przyjaźni”, podczas której zrozumiały, że relacje między ludźmi są jak sieć. Wystarczy, że jedna osoba przestanie o nie dbać i „puści nitkę”, a cała sieć się osłabia. Zwieńczeniem zajęć był teatrzyk pt. „Słowa ranią”, który pomógł dzieciom lepiej zrozumieć, jak ważne jest mówienie do siebie z szacunkiem i empatią.

« z 2 »